auLa 2.0

Tuesday, November 26, 2013


Algunes de les activitats en què utilitzo diverses tecnologies a l’aula i que faig servir a 3er ESO són:


 

 

 

 

La mateixa pràctica es pot fer de forma virtual amb un ordinador a l’aula i obtenir-ne dades  per fer-ne una gràfica i treure’n conclusions. I això es pot fer a la web: http://chem.salve.edu/chemistry/boyle.asp


Es pot completar l’estudi de la llei dels gasos amb http://chem.salve.edu/chemistry/gaslaws.asp que treballa a volum constant.

Altres activitats de química que es poden fer són:

El JClic (http://clic.xtec.net) que treballa l’utillatge i operacions al laboratori de química.


on es treballa amb la taula periòdica


 www.cnice. Per repassar equacions químiques i càlculs estequiomètrics

http://clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=2034 per estudiar diversos aspectos de la matèria

 


Algunes de les activitats en què utilitzo diverses tecnologies a l’aula i que faig servir a 3er ESO són:


 

 

 

 

La mateixa pràctica es pot fer de forma virtual amb un ordinador a l’aula i obtenir-ne dades  per fer-ne una gràfica i treure’n conclusions. I això es pot fer a la web: http://chem.salve.edu/chemistry/boyle.asp


Es pot completar l’estudi de la llei dels gasos amb http://chem.salve.edu/chemistry/gaslaws.asp que treballa a volum constant.

Altres activitats de química que es poden fer són:

El JClic (http://clic.xtec.net) que treballa l’utillatge i operacions al laboratori de química.


on es treballa amb la taula periòdica


 www.cnice. Per repassar equacions químiques i càlculs estequiomètrics

http://clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=2034 per estudiar diversos aspectos de la matèria

 

Friday, November 22, 2013

Aplicacions 2.0 a l'Aula d'Educació Física



Dins de la meva assignatura estan presents les noves tecnologies. Els cursos on més les treballo són a Cicle Superior i Cicle Mitjà.

A 5è i 6è els nens consulten habitualment el blog d'Educació Física de l'escola. Durant el primer trimestre, durant les sessions de taller d'informàtica se'ls introdueix al món dels blogs, i en la sessió d'Educació Física s'ensenya el blog de l'assignatura. A partir del segon trimestre, es treballen diferents unitats didàctiques a partir del blog.

A la unitat didàctica "Jocs d'arreu del món" l'alumnat ha de presentar un treball específic.

  • La classe de 5è ha de buscar a la web un joc tradicional d'un altre país i l'ha d'inserir mitjançant un comentari seguint la següent pauta.
    • Nom del joc ( país i/o continent)
    • Nombre de jugadors
    • Material
    • Situació inicial (i/o organització)Descripció i explicació de les normes.
  • La classe de 6è ha de realitzar un treball de recerca de jocs d'arreu del món. Se'ls ofereix un guió per poder portar-lo a terme i diferents pàgines webs d'ajuda. I es disposa d'un article anomenat fòrum on poden fer preguntes d'allò que tenen dificultats.

Al cicle mitjà es treballa amb la pissarra digital:

Wednesday, November 20, 2013

La tecnologia aplicada a l'aprenentatge de la llengua i literatura catalanes.


 Us explicaré algunes cosetes que vaig incorporant a la meva aula.
A 1r d'ESO estic potenciant la comprensió oral a través de les notícies d'INFO K.
Veiem una de les notícies. Aturem la web i parlem sobre el que hem entès. Després fan un redactat curt sobre allò que han vist. Un cop fet això passem a la segona notícia i així anem fent.
 El resultat és fantàstic. Els agrada, connectem amb altres matèries (hem vist volcans, minerals, grups musicals, esports, etc) i jo, encantat de la vida, escoltem, parlem i escrivim i, amb bon rotllo.

 http://www.super3.cat/infok/noticies

Algunes sessions d'ampliació de lèxic el fem amb activitats de l'EDU 325

http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/mudsmots/index.htm

Per fer treballs més elaborats

http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/comprensio/index.htm

A 2n batxillerat escoltem la veu dels poetes

http://www.catedramariustorres.udl.cat/materials/fonoteca/visor.php?acronim=veup&acr_autor=carn&tipus=edigsa&pos=1

Jaume Obiol i Artés

Saturday, November 16, 2013

Aplicacions 2.0 a l'Aula d'anglès



Eines 2.0 que faig servir amb els alumnes per practicar l'anglès d'una manera motivadora i lúdica.

1.  VOXOPOP 

Avantatges de aquest eina?
  • Treballa l'expressió oral i l'escolt també
  • Fomenta la col·laboració, ja que hem pogut conectar amb un altre escola per compartir informació real de les seves vidas.
  • Deixa als alumnes treballar al seu ritme.  Poden fer-ho des de casa i sobretot pels alumnes tímids, és una eina que poden fer servir les vegades que necessitin fins que estiguin contents de la seva producció.
  • Es pot treballar molts temes personalitzats (Authentic listening)
  • Amb tot el grup, es pot escoltar els resultats junts i inclós fer que els alumnes escoltin per informació específica que el profe pot preparar prèviament. 

o